Naar het Noorden - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van sandraenmarcelopreis - WaarBenJij.nu Naar het Noorden - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van sandraenmarcelopreis - WaarBenJij.nu

Naar het Noorden

Door: Marcel

02 November 2014 | Indonesië, Lovina

Naar het Noorden…
Vandaag brengt het programma van de reis ons helemaal naar het noordwesten van Bali. Daar waar Bali en Java elkaar bijna raken. Om daar te komen moesten we over de bergrug die Bali eigenlijk in driegedeelten verdeelt. Het zuiden met zijn beroemde stranden; het gebergte en dan noord Bali met Singaradja (de oude hoofdstad ) maar dat is voor later. Het groenere zuiden bracht ons prachtige sawa’s en mooie vergezichten. Onderweg een paar keer gestopt voor een foto-moment. Weer zo’n voordeel van het reis in een heel kleine groep (namelijk wij samen )
De paar tempels die ik had aangekruist in ons “ balboekje “ werden op advies van de gids niet bezocht. Deze tempels worden namelijk bewaakt door agressieve apen die extreem hongerig zijn en dus uit zijn op alles wat in hun omgeving komt.
Niet doen dus…
Na zo’n 6 uur rijden met allerlei onderbrekingen kwamen we aan in ons tijdelijke huis voor de komende twee dagen in Pemuteran. Het Adi Assri Resort. De naam zegt het al. Allemaal privé bungalows met een hemelbed inclusief muskietennet.
( maar wel héél romantisch ) Twee zwembaden; twee restaurants en uiteraard aan zee gelegen. Dus dat was goed binnenkomen…
Vanavond aan datzelfde strand heerlijk gedineerd en nu maar afwachten welke avonturen ons morgen te wachten staan.
Het wordt snorkelen bij een onbewoond eiland.
Volgens mensen die we gesproken hebben is het zeer interessant.
Maar dat lezen jullie later…
Later is nu; vrijdagavond aan het einde van weer een heel mooie dag. Vanmorgen om 9 uur opgehaald om naar het duikcentrum te gaan. Snorkels en flippers uitgezocht en klaar om te vertrekken naar Menjangang eiland. Een onbewoond eiland voor de kust van Bali. Hier gingen we het water in voor twee sessies. En eerlijk is eerlijk; er was veel meer te zien dan tijdens ons bezoek aan het Great Barrier Rif. Maar – dat moet gezegd – het was schitterend weer met veel zon boven én onder water. En bijna geen golven. Dus we hebben heerlijk gedreven boven het koraal tussen de vissen. Plots moesten we toch snel het water uit vanwege een gevaarlijke tijgervis ( geen haai overigens )
Met blote voeten over gestorven koraal lopen is overigens geen pretje. Na een tweede duik met een originele ballonvis en een vol SD-kaartje kwam een einde aan ons snorkelavontuur. Daarna even de omgeving van het resort verkend en gekeken waar de hele dag dat gejengel vandaan kwam ( een moslim weeshuis; dus jong geleerd is oud gedaan ) naar het zwembad om even “ uit te zwemmen “.
En nu in ons hemelbed dit verslag schrijven en weer terugkijken op een paar mooie dagen.

• 02 November 2014 - 12:24

Marijke:

Weer een mooi verhaal en jaloersmakende foto's! Waarom heb je dan ook geen charmante waterschoenen aan gedaan , Marcel? Geniet nog lekker van de mooie, romantische resorts.

• 02 November 2014 - 16:18

Peter En Els:

Wij zijn benieuwd of dit niet stiekem jullie huwelijksreis is,het klinkt zo romantisch allemaal.
    Nee hoor! alle gekheid op een stokje.
    Het is leuk om de verhalen en de foto,s te zien.
    Dikke kus en tot het volgende verslag

• 03 November 2014 - 08:35

Arianne :

Wat heerlijk allemaal !

Groetjes Arianne

• 03 November 2014 - 16:36

Joyce:

Hoi m&m mooi resort hoor

• 03 November 2014 - 22:11

Mirjam:

Dat ziet er weer goed! Lekker genieten! En de groetjes van Alex!

• 05 November 2014 - 22:14

Wally:

Leuk hè, dat snorkelen. Veel plezier verder