Ubud en omgeving - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van sandraenmarcelopreis - WaarBenJij.nu Ubud en omgeving - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van sandraenmarcelopreis - WaarBenJij.nu

Ubud en omgeving

Door: Marcel

28 Oktober 2014 | Indonesië, Ubud

Maandagavond; we zijn er. Net ons eerste Balinese diner achter de kiezen. In ons resort, want dat is het.
Maar daar is eerst wel weer iets aan vooraf gegaan. Het lijkt of de duivel ermee speelt. In Sydney waren allebei onze koffers 4 dagen kwijt. Nu alleen die van mij. Eerst hadden we in Djakarta ons al de longen uit het lijf gerend om alsnog een visum te halen. Dat kun ook in Denpasar hoor vertelde de mevrouw bij inchecken… ) Niet dus. Snel een visum gescoord en weer snel terug naar de gate. Gelukkig had onze vlucht een vertraging van bijna een uur; dus we konden nog mee.
En toen dus het gedoe met de koffers. Gelukkig blijven we hier drie dagen. Maar morgen moet ik dus in een korte broek, onderbroek en shirt van Sandra gaan raften.
Omdat het al snel donker werd hebben we nog niet zoveel van Bali gezien. Dat gaan we dus morgen inhalen. Ook nog geen foto’s want alle laders en stekkers zitten in ( enz. enz. )
Morgen verder met hopelijk beter nieuws.
Eerst maar eens ontbijten na een half doorwaakte nacht. Jet lag en de gedachte dat de tas wel eens echt weg zou zijn leverde toch wel angstvisoenen op. Maar gelukkig stond de tas bij de receptie. Snel omkleden in mijn eigen kleding en dan op weg om te gaan raften. Een prachtige tocht er naar toe en toen “ the real thing “. Met en zwemvest in een boot met een pasgetrouwd stel de rivier de Ayung afraften.
Gillend gingen we door ( ook nog onder een waterval )en na bijna drie uur stonden we weer aan de wal. ’s Middags een heel andere kant van Ubud bekeken. Namelijk Mas, waar ze prachtig houtsnijwerk verkopen en Mas, beroemd om het zilverwerk.
Op beide plekken wat vakantiegeld achtergelaten in ruil voor mooi houtsnijwerk en een zgn.boedhha-armband.
Na nog een bezoek aan een bekende koffie- en theeplantage zat onze eerste volle dag Bali erop.
Volop redenen dus om nu al terug te kijken.
En nu maar hopen, dat de foto’s ook mee willen komen.
Sandra en Marcel

• 28 Oktober 2014 - 16:46

Arianne:

Jammer dat we Marcel niet in een slip van Sandra zien ! Gelukkig toch dat de koffer terug is .
    Ziet er weer goed uit !!
    Ik kijk ook of ik geen bekende plekjes zie .
    Heel veel plezier !!
    Groetjes Arianne

• 28 Oktober 2014 - 19:23

Steven:

Hey Mam & Marcel,
    Mooie raftavonturen zie ik. Achteraf jammer dat wij dat niet gedaan hebben als ik de fotos nu zie (verder heb ik niets te klagen uiteraard!).
    Nog heel veel plezier op Bali!

PS Ik zal jullie wat meer tijd geven om op Schiphol de bagage te zoeken (dan kan ik nog wat langer uitslapen)

• 28 Oktober 2014 - 20:30

Peter En Els:

Wat jammer nu,dat je de kleding van Sandra niet aanhad Marcel,hadden leuke foto,s opgeleverd.
    En wat hebben jullie toch altijd pech met de bagage.
    Nu maar hopen dat het verder goed gaat en geniet maar van al de mooie dingen .die jullie nog gaan zien.
    Dikke kus van Peet en Els

• 29 Oktober 2014 - 13:50

Els Schaper:

Wat heerlijk om jullie reisverhalen weer te kunnen lezen en jullie avonturen mee te mogen beleven!
    Dat belooft ook weer veel mooie foto's!
    Ik wens jullie een geweldige vakantie toe.

Groeten van collega Els

• 01 November 2014 - 18:23

Greetje En Aad:

Hoe bevalt dat: Raften met een pas getrouwd stel?
    Verder spreken de foto's weer boekdelen: mooie dingen ontdekken en genieten van alles wat je tegenkomt.
    Groetjes
    Greetje en Aad

p.s. die grap met het slipje van Sandra schoot ons ook onmiddellijk te binnen maar er waren al mensen voor ons. Maar toch sluiten we ons graag bij Peet en Els aan.

• 02 November 2014 - 01:27

Joyce:

Hoi M&M wat hebben jullie toch met die koffers!!? Gelukkig is t allemaal goed gekomen !! Stoer dat jullie toch zijn gaan raften:) klinkt super leuk allemaal!! Geniet er nog van xxxx

• 05 November 2014 - 22:09

Wally:

Hallo Sandra en Marcel,

Dat begon al weer goed met het visa en de tas die kwijt was.
    Gelukkig, het kwam toch weer in orde en toen lekker raften.
    Ik hoop dat jullie het beter hebben ervaren hebben, dan ik in Nepal, ik zou in een stabiele boor zitten, maar ging helaas over boord. Toch leuke herinneringen, ondanks dat.

Geniet van de verdere reis.