Dat was het dan - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van sandraenmarcelopreis - WaarBenJij.nu Dat was het dan - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van sandraenmarcelopreis - WaarBenJij.nu

Dat was het dan

Door: Marcel

07 November 2014 | Indonesië, Kuta

Dat was het dan…
Terwijl Claire en Joyce bezig zijn aan hun laatste dagen in Vietnam en en voornamelijk Laos “leggen wij de laatste hand aan ons avontuur in Bali.” Niet zo avontuurlijk eigenlijk maar wel mooi. We hebben het overgrote deel van dit prachtige eiland gezien en veel leuke dingen gedaan. Hoewel we nu begonnen zijn aan het relax-deel van de reis zijn we er vandaag toch nog op uit geweest. Met de broer van onze gids Ketut hebben we toch weer behoorlijk Lang in de auto gezeten. Maar dat komt omdat de wegen niet meegegroeid zijn met het verkeer. Toen ik hier de eerste keer was in 1993 om te mountainbiken kon je gewoon nog met de paarden-bemo ( een soort taxi met PK ) naar je plaats van bestemming worden gebracht. Nu rijdt iedereen auto en nog veel meer brommer. Dat scheurt met meer dan 60 km per uur over de wegen en tussen de auto’s door. Dus je begrijpt dat het even duurde voordat we naar het noorden van Bali konden. Maar uiteindelijk arriveerden we weer tussen de ricepields ( zoals de Balinezen zeggen die de F. niet kunnen uitspreken) Inderdaad een prachtig uitzicht en een mooi plekje om te lunchen.
Daarna naar een monkey-forest ( niet hét Monkey-Forest bij Ubud ) en uiteindelijk de tempel bij Tanah Lot. Dat was de eindbestemming van onze reis. Hier wilden we heel graag naar toe. Een tempel die eigenlijk in zee staat. De Zonsondergang hier is wereldberoemd. Maar je staat daar dan met honderden ( misschien wel duizenden ) te wachten op de zonsondergang.
En dan moet iedereen over de smalle weggetjes weer zijn weg zien te vinden ( zie hierboven wat dat betekent )
Wij hebben gekozen voor de optie van mooie tegenlicht opnames van Tanah Lot om daarna over de toch al volle wegen onze weg naar Legian te zoeken.
Vanavond – onveranderlijk – heerlijk aan het strand gegeten. En toen we een restaurant zagen met een Segafredo-machine daar onze keus maar op laten vallen. En inderdaad, een heerlijke capucchino gedronken. Eigenlijk de eerste lekkere. Want koffie is hier Balinese koffie; net zoiets als koffie Tobroek…
Maar we slaan ons er de laatste dagen wel doorheen, ha-ha-ha.
Vandaag de laatste inkopen doen. Want morgen is het “ inpakken en wegwezen “. Nog even kijken wat we vandaag nog kunnen aanschaffen via keiharde onderhandelingen. Want zo gaat dat. De verkoper noemt een belachelijk bedrag; wij beginnen heel hard te lachen en kijken ondertussen even op ons spiekbriefje met de omrekenkoers en tenslotte gaan we toch tot aankoop over (Sandra heeft hier wel wat moeite mee, ze wil eigenlijk wel bij iedereen wat kopen…hebben ze ook een goede dag zegt ze). Gisteravond hadden we een “ weigerachtige creditcard “. Nu maar hopen dat dat éénmalig was; anders hebben we toch een probleem.
Zo, dat was het dan vanuit een heerlijk Bali. We hopen jullie allemaal in ons koude kikkerlandje weer te treffen.
Sandra en Marcel

• 07 November 2014 - 10:51

Nynke:

Ja, zo gaat dat. Als je het goed doet, moppert de verkoper nog steeds terwijl je betaald. Dan heb je zo'n goede prijs betaald, dat je (binnen je budget) nog iemand anders blij kunt maken.
    Relax nog ff lekker en tot dit weekend!
    Groetjes!

• 07 November 2014 - 12:22

Peter En Els:

Wat een mooie foto,s en verslag van jullie laatste dagen.
    Jullie kunnen weer terugkijken op een prachtige reis.
    Een fijne en voorspoedige vlucht terug.
    Volgende week weer een lekker kopje koffie !
    Dikke kus Peet en Els

• 07 November 2014 - 21:49

Steven:

Goed reis en tot op Schiphol (als ik me niet verslaap)!

• 08 November 2014 - 16:58

Greetje:

Leuk om de verslagen te lezen en de foto's te zien.
    De foto van de aapjes bij het laatste verslag, prachtig!
    Goede terugreis en tot gauw,
    Aad en Greetje

• 09 November 2014 - 11:54

Nynke & Steven:

Mooi dat jullie weer veilig thuis zijn. Tot snel weer!